Unit 1 LEARNING TOOLS Lesson 1+2
- Discussion -
1-
How many units are
there in the book?
……………………………………………..
2-
Do you own a
dictionary?
………………………………………………
3-
Why is knowing the
alphabets important when using a dictionary?
……………………………………………………
- New Vocabulary -
dictionary
(n.)
|
|
|
skill(n.)
|
|
own
(v.)
|
|
guide
words
|
|
|
entry
word
|
|
pronunciation(n.)
|
|
|
part
of speech
|
|
definition(n.)
|
|
|
sentence(n.)
|
|
alphabetical
order
|
|
|
alphabets(n.)
|
|
|
|
- Dictionary skills - مهارات استخدام القاموس
القاموس وهو افضل وسيلة للبحث عن الكلمات المراد معانيها و
هو دائما مرتب ترتبا أبجديا بحيث يسهل عملية الوصول للكلمة المطلوبة بأسرع وقت و
أقل جهد.
يتكون
القاموس من ستة أجزاء رئيسية و هي:
1- Guide words: الكلمات المرشدة
هذه الكلمات دائماً تكون في أعلى الصفحة و تدلنا على أول
كلمة في الصفحة و آخرها.
مثال : discuss
/ disenchanted
كلمة discuss وهي أول كلمة في هذه الصفحة ترتيباً أبجدياً و كلمة enchanted
هي آخر كلمة في الصفحة نفسها.
2- Entry word: الكلمة المدخلة
وهي الكلمة المطلوبة و التي نبحث عن معناها أو ترجمة.
3- Pronunciation: النطق
و هو طريقة نطق الكلمة ودائما يوضع بين شرطتين مائلتين
4- Part of speech: نوع الكلمة
وهذا الجزء يوضح نوع الكلمة سواء v. فعل أو n. اسم أو adj. صفة أول أي كان
5- Definition: التعريف/ المعنى
وهذا هو المراد معرفته والتوصل إليه وهو معنى الكلمة و
ترجمتها
6- Sentence جملة مثال
وفي هذا الجزء مثال توضيحي للكلمة و طريقة استخدامها في
سياق جملة
Read
the sample entry then answer the questions :

clean /
clip
climate / klaimet/ n. 1-
The regular pattern of weather condition. Britain has a
temperate climate. 2-
The general attitude or feeling. The current climate of political climate.
1.
The guide words are ………………………………
2.
The entry word is ……………….………..
3.
How many syllables are there? ……………….………..
4.
What part of speech is the entry word? ……………….………..
5.
How many definitions are there? ……………….………..
* الكلمات في القاموس مرتبة
ترتيباً أبجدياً لكي يسهل الوصول إليها عند البحث.
* Put the following
words in the correct alphabetical order:






*
Use the dictionary to look up the following words:
Shiny
( ) ……..…….…..
Sacrifice ( ) …………..……
Jackpot ( ) ………………..
Unit 1 LEARNING TOOLS Lesson 3+4
New Vocabulary -
need (v.)
|
|
|
important
(adj.)
|
|
hard
(adj.)
|
|
summarize
(v.)
|
|
|
graphic
organizer
|
|
plan (n.)
( v.)
|
|
|
review
(v.)
|
|
|
|
Future المستقبل
Grammar -
المستقبل : يستخدم
للتعبير عن الأفعال
المخطط لها مسبقا و المتوقع حدوثها مستقبلاً.
و له طريقتين : 1- باستخدام الفعل المضارع المستمر 2- باستخدام "going
to"
1 - Future
with " Present continuous "
" المستقبل
باستخدام الفعل المضارع المستمر "
صيغته :
الفاعل
è
الفعل المساعد è الفعل + ing è next
week, tomorrow, on Friday

I è am reading è next Monday.
You
, we , they è are
ملاحظة /
في حالة المستقبل باستخدام المضارع المستمر يجب وضع كلمات تدل على المستقبل مثل
Tomorrow , next
week , next Sunday , on Friday
Examples
: أمثله
- I am studying
English next week. أنا
سوف أدرس اللغة الانجليزية الأسبوع القادم
- He is visiting
his sister tomorrow. هو
سوف يزور أخته غداً.
Exercise
: تمرين
* Use " present continuous "
1-
The man ………………….….………………
(
leave ) the room tomorrow.
2-
We ………………….….………………
(
travel ) to Makkah on Tuesday.
2 - Future with " going to "
المستقبل باستخدام " going to "
الصيغة :
الفاعل è الفعل
المساعد è going to è الفعل
بدون إضافات ( التصريف الأول )

I
è am going to è الفعل بدون إضافات (
التصريف الأول )
You
, we , they è are
Examples:أمثلة
1-
I am going to
swim . أنا
سوف أسبح.
2-
You are going to
win. أنت سوف تربح.
Exercise
: تمرين
1-
They ………………………… (
read ) the Holy Qura'an.
2-
He ……………………. (
discuss ) the plan.

He is studying
English tomorrow.
They are going to
study English tomorrow

He is not studying
English tomorrow.
They are not going
to study English tomorrow

Is he studying
English tomorrow?
Are they going
to study English tomorrow?



No,
he is not.
No,
they are not.
Unit 2 Making Plans Lesson 1+2
- Discussion -
1-
What do people
usually plan for?
…………………………………………………………………………………………………….
2-
Are people that plan
ahead more successful?
…………………………………………………………………………………………………….
3-
What will you do
tomorrow?
…………………………………………………………………………………………………….
New Vocabulary -
الكلمة
|
معناها
|
|
الكلمة
|
معناها
|
ahead(adv.)
|
|
successful(adj.)
|
|
|
weekend(n.)
|
|
planner(n.)
|
|
|
probably(adv.)
|
|
think(v.)
|
|
Grammar -
3 - Future with " will "
" المستقبل باستخدام will
"
* يستخدم للتعبير عن الأفعال المستقبلية التي قررنا القيام
بها في نفس زمن الكلام ( قرار سريع ) بدون تخطيط مسبق أو للتعبير عن أشياء متوقع
حدوثها مستقبلاً.
الصيغة :
الفاعل
è will è الفعل
بدون إضافات ( التصريف الأول )
-
I will swim.
-
The car will crash.
Exercise:
تمرين
1-
I …………………………..……….. ( answer
) the phone.
2-
The student …………………………..……….. ( write )
his homework.
Unit 2 Lesson 2
الكلمة
|
معناها
|
|
الكلمة
|
معناها
|
arrange(v.)
|
|
take(v.)
|
|
|
abroad(adv.)
|
|
trip(n.)
|
|
|
the
museum(n.)
|
|
career(n.)
|
|
|
picnic(n.)
|
|
course(n.)
|
|
|
holiday(n.)
|
|
suggest(v.)
|
|
Lesson 3 Making suggestions تكوين جمل
اقتراحات
Grammar -

الفعل
بدون إضافات
Go , drink
, swim

الفعل + ing
Going
, drinking , swimming
|

I'd love to
Sounds
great

|
I'd
love to but ……
I'm
sorry , I am busy.
Exercise
: تمرين
1- ( go to the mosque together ) …………………………………………………… (Suggest )
…………………………………………………………………………...……………………… ( Accept )
2-
…………………………………….…………………………using the
computer? ( Suggest )
……………………………………….……………………………………………………………. (
Refuse , give an excuse )
إرسال تعليق