فقرة  برزنتيشن بحث موضوع ملخص جاهز باللغة الانجليزية  انشاء موضوع انجليزي عن ابدا قصير كيفية كتابة موضوع تعبير باللغة الانجليزية توجيهي قواعد كتابة تعبير بالانجليزي طريقة سهلة لكتابة تعبير بالانجليزي موضوع تعبير انجليزي يصلح لكل المواضيع كتابة تعبير بالانجليزي عن نفسك وصف تعبير انجليزي يصلح لكل المواضيع موضوع انشاء شامل لكل المواضيع موضوع يصلح لجميع المواضيع موضوع تعبير انجليزي جاهز برجراف ينفع لاى موضوع تعبير
السعادة بالانجليزي
تعبير عن السعادة بالانجليزي مترجم
اهمية السعادة باللغة الانجليزية
كلام عن السعادة بالانجليزي مترجم
مفاتيح السعاده بالانجليزي
برزنتيشن عن السعاده بالانجلش
عبارات بالانجليزي عن السعادة مترجمة
happiness + presentationط
تعريف السعادة بالانجليزي
short paragraph about happiness
short essay about happiness
برجراف عن السعادة باللغة الانجليزية
happiness essay
happiness + presentation
paragraph about happy
كلام عن السعادة بالانجليزي
مواضيع برزنتيشن بالانجليزي جاهز
مواضيع برزنتيشن غريبة
مواضيع باللغة الانجليزية مع الترجمة
مواضيع برزنتيشن بالانجليزي
برزنتيشن جاهز
مواضيع برزنتيشن ممتعة
موضوع عن المال والسعادة بالانجليزي
تعبير بالانجليزي عن happiness
برجراف عن المال باللغة الانجليزية
هل المال يشتري السعادة
المال لا يجلب السعاده
العلاقة بين المال والسعادة
موضوع حول المال لا يجلب السعادة
المال سبب السعادة
does money make happiness
المال لا يجلب السعادة بالانجليزي
هل المال يشتري السعادة
المال يجلب السعادة
المال سبب السعادة
One of the difficulties that this approach encounters, however, is the nature of the preferences that are often, on analysis, adaptive in the sense that the individual adjusts his preferences to his possibilities, which in itself is not reprehensible if it is only in the case of people living in miserable or mediocre conditions. The adaptability of preferences raises the question of their normative scope. The figure of the poor satisfied, who has learned to be content with little, like that of the untouchable happy or women accustomed to inequalities are exemplary of this difficulty. We can certainly judge that some of our desires, when they are minors or passengers, can remain dissatisfied without compromising happiness, nevertheless there is a threshold of dissatisfaction, below which it is not any more possible, in the experience of a human life, to talk about happiness. When one considers that happiness depends on (or is closely related to) a person's satisfaction with one's own life and therefore with one's desires and plans, this supposes that one's most intense desires are at large. satisfied and that they are relatively compatible with his other desires. The frustration of some of his desires does not cause a feeling of bitterness that could compromise his happiness.


Still, the adaptability of preferences may have the unfortunate effect of leading us to confuse happiness with the ability of individuals to admit that they are happy. Is it enough to feel sincerely happy to really be so? The phenomena of habit and weight of customs have effects comparable to those of adaptation. But adaptation can take a form of resignation. This adaptability is also problematic because preferences are influenced by social pressure and advertising. The instincts of competition and accumulation, formerly useful for the satisfaction of the vital needs, can today make unhappy, while these needs are satisfied.

Post a Comment

Previous Post Next Post